A0:  واکنش سخنگوی نیروهای مسلح به درخواست آمریکا برای بازدید از سایت های نظامی ایران

مطالب مربوط

فتوای عجیب داعش برای ماه رمضان!
افزایش اسلام ستیزی در آمریکا به بهانه مبارزه با داعش
فیلم‌های اسلام‌ستیزانه غرب از سوی سرمایه‌گذاران صهیونیست حمایت می‌شود
دانشمند پرکار قرآنی و صاحب اندیشه کلامی مبتنی بر روایات
سیره اخلاقی علامه طباطبایی در رفتار با همسر
مانور فرهنگی بچه حزب اللهی ها در بالاشهر
شهادت امام صادق(ع) هیئت کجا برویم؟
حادثه منا
فرمایش رهبرمعظم انقلاب در پي فاجعه مصيبت بار منا
اسامی مفقودین حادثه منا اعلام شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی با دفن جان باختگان فاجعه منا در گلزار شهدا موافقت کردند
حكام سعودي به جاي فرافكني مسئوليت بپذيرند و عذرخواهي كنند
تکذیب شایعه ریزش سقف مسعی در مسجدالحرام
حضور مسئولان حج در مراسم سوگواری حادثه دیدگان فاجعه منا در مکه
رهبر معظم انقلاب اسلامی :ایران سخت و خشن خواهد بود
سوگِ یک ملت پایِ پلکانِ هواپیما
در انفجارهای کاظمین هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است
مراسم بزرگداشت جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی
وزیر حج عربستان با ارسال پیامی فاجعه تلخ منا را تسلیت گفت
حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی در بهبهان

واکنش سخنگوی نیروهای مسلح به درخواست آمریکا برای بازدید از سایت های نظامی ایران

سردار سرتیپ «سید مسعود جزایری» در گفت‌وگو با جام‌ جم آنلاین در خصوص اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر ضرورت بازرسی دوباره سایت‌های نظامی کشورمان توسط آژانس اظهار داشت: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس موافقت‌نامه‌هایی بوده که از قبل صورت گرفته است . بنابراین مسئولین سیاسی و مقامات نظامی ما قطعا اجازه حضور در اماکن نظامی و دخالت دیگران در امور داخلی کشور به هیچ کسی را نخواهند داد.

وی در واکنش به اینکه هیلی اعلام کرده آمریکا باید اطمینان حاصل کند که آژانس منابع لازم برای راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در اختیار داشته باشد، گفت: مقامات آمریکایی آرزوهای خود را در قالب برخی گزاره های به اصطلاح الزام آور و به خیال خودشان از روی قدرت مطرح می‌کنند که بیشتر شبیه خواب کودکانه بوده و هرگز محقق نخواهد شد.

این مقام عالی رتبه سیاسی نظامی افزود: ایالات متحده به خوبی به ابراز قدرت و جایگاه ویژه ایران در منطقه و جهان پی برده و چون از این بابت عصبانی است، تلاش می‌کند از طریق اعمال فشار بوسیله پروپاگاندای رسانه‌ای و عملیات روانی اقداماتی انجام دهد تا شاید مقامات جمهوری اسلامی ایران در برابر برخی خواسته‌های آنها نرمش به خرج دهند. ولی حتما این اتفاق به وقوع نمی‌پیوندد.

سردار جزایری با بیان اینکه سیاست و برنامه‌های ما شفاف و روشن است و تحت تاثیر هیچ فشاری قرار نمی‌گیریم، تصریح کرد: بمنظور راستی آزمایی برنامه صلح آمیز هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافقات از قبل انجام شده همکاری لازم با بازرسان آژانس داشته است. لذا فراتر از آن، اقدام دیگری از سوی ایران شکل نمی‌گیرد.

وی در ادامه درباره عهدشکنی و رفتار خصمانه رییس جمهور آمریکا علیه کشورمان در روند اجرای برجام عنوان داشت: در شرایط کنونی دولت آمریکا با مشکلات داخلی عدیده‌ای همچون معضلات اقتصادی- اجتماعی بویژه فروپاشی خانواده بشدت دست به گریبان است . از این رو ما به دولتمردان کاخ سفید جدا توصیه می‌کنیم به فکر جمع و جور کردن سیستم و نظام حاکمیتی خود باشند و در موضوعات سایر کشورها مداخله نکنند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بیش از هر روز دیگری خطر تجزیه آمریکا را بشدت تهدید می‌کند، یادآور شد: اخیرا ساز جدایی طلبی و تجزیه برخی از ایالات آمریکا از درون این کشور توسط مردم به گوش می‌رسد که اتفاقا عقلای آمریکایی و غربی هم چنین موضوعی را تایید می‌کنند و ما هم این پیش بینی را قویا در آستانه تحقق می‌دانیم.

سردار جزایری در خاتمه به ناکامی‌های پی در پی دولت آمریکا در منطقه پرداخت و خاطر نشان ساخت: آنها با راه اندازی سلسله جنگ‌های نیابتی، گروه های تکفیری تروریستی را جان مردم بی‌گناه سوریه- عراق و افغانستان انداخته و در یمن هم دست به قتل و غارت و نابودی زیرساختهای آن می‌زند. با این وجود اکثریت سیاستمداران و استراتژیست‌های دنیا بر این باورند، اقدامات یکی دو دهه آمریکا در منطقه جز ناکامی و سرخوردگی هیچ دستاورد راهبردی و چشمگیری برای آنها به بار نیاورده است.

وی اضافه کرد: مجموعه تحولات سیاسی نظام بین‌الملل حکایت از پایان امپراتوری ایالات متحده آمریکا در جهان دارد، خواه اینکه شخصی مانند ترامپ تمایلی به پذیرش آن نداشته باشد. با توجه به چنین وضعیتی اگر نگاه ما به توانمندی داخلی باشد و صرفا به برجام تکیه نکینم، حتی فشارهای آمریکا با اهرم آژانس و یا اعمال تحریم‌های جدید هرگز تاثیری در روند پیشرفت فزاینده جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.


تاریخ ارسال: سه شنبه 4 شهريور 1396 ساعت: 20:51 |تعداد بازدید : 27 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

cache01last1592230448